söndag 31 juli 2011

Styrstång 2.0

Ja nu är jag förhoppningsvis helt klar med min styrstång. Den fick en anmärkning på besiktningen som jag har fixat till nu. Besiktningsmannen tyckte att jag skulle ändra på stödlagret. Han ville att det skulle sitta närmre leden på styrstången än vad det gjorde.

Denna bilden visar hur stödlagret såg ut innan modifiering.













Så här ser det nya stödlagret ut. Istället för att vara kraftigt framåtvinklat är nu röret lätt bakåtvinklat. Sen har det fått en extra vinkel så att det håller styrstången på rätt sätt.







Så här ser det ut monterat innan jag grundmålade det. Stödlagret sitter nu 10cm närmre leden på den kollapsbara delen. Där färgen är borta på stången framför stödet satt den tidigare.







Bild snett bakifrån. Det är trångt, men styrstången har frigång både till grenröret och kylarslangen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar